درگهان قشم کجاست | مسیر دسترسی + جاهای تفریحی و تاریخی

1402-06-10
0 دیدگاه
ساحل رنگارنگ درگهان قشم 453646466446

احتمالاً اگر سفرتان به درگهان قشم باشد، تجربه‌ای پر از شگفتی‌ها و خریدهای رویایی در انتظارتان است.هر جا که در دنیا سفر می‌کنید، در بازگشت همواره به فکر به یافتن سوغاتی‌های منحصر به فرد هستید. اما از دوران‌های گذشته تا به امروز، سفر به قشم و کیش یک معنی و مفهوم گسترده‌تر را به خود گرفته است؛ خریدن و تجربه‌ی بازارهای محلی و مراکز خرید به یک بخش بسیار ارزشمند از سفر به این نواحی تبدیل شده است. در واقع، در گذشته‌ای نه چندان دور، سفر به قشم و جزیره کیش برای خریداران به عنوان یک تجربه مهم و اساسی شمرده می‌شد.با این حال، این شهرها همچنان جذابیت خود را برای خریداران حفظ کرده‌اند و بازارهای گوناگون در درگهان قشم همچنان به عنوان بهشتی از خرید برای دوستداران خرید در نظر گرفته می‌شود.در این مقاله، شما با بهترین مراکز خرید در درگهان قشم آشنا خواهید شد. پس اگر شما هم به دنبال تجربه‌ی یک خرید شگفت‌انگیز در محیط‌های متنوع هستید و از خریدن به عنوان یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان لذت می‌برید، حتماً این مقاله را مطالعه کنید!

تجمع ماشین ها و اقامت مسافران در چادر های اطراف بازار درگهان قشم 466656565656
تجمع و ازدحام افراد در جوار ساحل درگهان قشم

درگهان کجاست؟

این ناحیه ساحلی در استان هرمزگان واقع شده است و به عنوان یکی از شهرهای جزیره قشم شناخته می‌شود. این شهر دیدنی و پرطرفدار در بخش مرکزی قشم واقع شده.  مسافت بین جزیره قشم و درگهان حدود ۲۴/۱ کیلومتر است، بنابراین با طی کردن مسافت کوتاه می‌توانید به این منطقه زیبا برسید و به مناطق دیدنی قشم نیز سر بزنید.

مسیر دسترسی به درگهان: 

از درگهان به بندر لافت که در فاصله ۳۵/۷ کیلومتری از اینجا واقع شده، می‌توان رفت و از جاذبه‌های دیگری نیز لذت برد.روش‌های مختلفی برای سفر به این شهر ساحلی وجود دارد که یکی از گزینه‌ها پرواز از شهر تهران به جزیره قشم است و تقریباً ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد. پس از ورود به جزیره، با اتومبیل خود می‌توانید در کمتر از ۳۰ دقیقه به مقصد برسید.گزینه دیگر مسیر زمینی است که برای این روش، شما ابتدا باید به بندر پل برسید و خودروی خود را به اسکله حمل خودرو انتقال دهید.؛ از آنجا، با خودروی خود به بندر لافت می‌رسید و در حدود ۳۰ دقیقه به این شهر ساحلی دست پیدا می‌کنید. اگر از شهر تهران سفر می‌کنید، حدود ۱۶ ساعت را برای این سفر در نظر بگیرید.

  • مسافت بین قشم و درگهان:  حدود24/1 کیلومتر در 21 دقیقه
  • مسافت زمینی تهران و درگهان: 1394 کیلومتر در 16 ساعت
موقعیت دقیق بازار درگهان روی نقشه 6434345454
برای مشاهده آدرس دقیق درگهان روی نقشه کلیک کنید

جاذبه های تاریخی درگهان

  • روستای لافت
  • قلعه پرتغالی‌ها
  • چاه‌های تلا
  • مقبره‌ی بی‌بی مریم
  • خانه موزه ناخدا علی

جاذبه های تفریحی و گردشگری درگهان

بازارهای درگهان قشم در ساحل 45678666868
دلبری بازار درگهان قشم در کنار ساحل قشم
حضور مردم در حال خرید از اجناس بازار درگهان در کنار ساحل 564755665665
تلاطو نور خورشید بر بازار رنگارنگ درگهان

بهترین زمان برای خرید از درگهان

برای انتخاب بهترین زمان برای سفر به این شهر و خرید از بازارهای آن، باید دو عامل اساسی را در نظر داشته باشیم. اولین و مهم‌ترین عامل، شرایط آب‌وهوایی شهر است. این شهر در فصل تابستان به یک مقصد داغ و خشک تبدیل می‌شود، اما در اوایل بهار و در فصول سرد سال، آب‌وهوای ملایم و دلپذیری دارد. علاوه بر این، زمان حراجی‌ها نیز نقش مهمی در تعیین زمان مناسب برای سفر و خرید از بازارها ایفا می‌کند. اکثراً از اوایل ماه دی تخفیف‌ها و حراجی‌های بازارها شروع می‌شود و در ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز اجناس با تخفیف به فروش می‌رسند.

اما لازم به ذکر است که در فروردین ماه، به دلیل شرایط مالیار شدن فصل جدید، قیمت‌ها به حداکثر خود افزایش می‌یابد.اگرچه بازارهای درگهان به خاطر ارائه اجناس ارزان به شهرت دست یافته‌اند، اما در ماه فروردین، قیمت‌ها به شدت افزایش می‌یابد و خرید در این ماه توصیه نمی‌شود.به طور خلاصه، برای انتخاب بهترین زمان برای سفر و خرید از بازارهای این شهر، باید همچنین به شرایط آب‌وهوایی و زمان حراجی‌ها توجه کرده و زمانی را که آب‌وهوا مطبوع و تخفیف‌ها آغاز شده باشد، انتخاب کنید.

  • بهترین فصل برای سفر به درگهان: اوایل بهار و فصل های پاییز و زمستان برای سفر مناسب تر هستند.
  • زمان شروع تخفیفات در بازار درگهان: اردیبهشت و خرداد و اوایل دی ماه
نمایی از بازار زیبای درگهان در گوشه ای از شهر درگهان 567745754566
رد پایی از تاریخ در گوشه‌ای از شهر ساحلی درگهان

ارسال دیدگاه