دره تندیس های جزیره قشم کجاست | مسیر دسترسی+ عکس

1402-08-11
0 دیدگاه
صخره اعظیم و قدیمی دره تندیس های قشم 4210084774

دره تندیس ها یا دره مجسمه در جزیره زیبای قشم، یکی از جاهای دیدنی هرمزگان  است که تجربه بازدید از آن احساسات هیجان‌انگیزی را به گردشگران منتقل می‌کند. این جزیره دارای چشمه های طبیعی متعددی است،  دره تندیس ها به عنوان یکی از جاذبه‌های خاص و منحصربه‌فرد در قشم شناخته می‌شود. معروفیت این منطقه به دلیل سنگ‌ها و صخره‌هایی با اشکال فوق‌العاده عجیب و شگفت‌انگیز است که در آن واقع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی هرمزگان 

تندیس های قدیمی و باستانی دره تندیس های قشم 89852
ردپای تاریخی امواج خلیج فارس در دره باستانی تندیس های قشم

معرفی دره تندیس های جزیره قشم

دره تندیس‌ها یکی از شگفتی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری معروف در جزیره قشم در جنوب ایران است. این دره به دلیل ویژگی‌های طبیعی منحصر به فرد خود به عنوان “دره تندیس‌ها” یا “دره مجسمه” شناخته می‌شود. طی میلیون‌ها سال، نیروی فرسایش طبیعت به طور قدرتمندی در این منطقه عمل کرده و تعداد زیادی از تندیس‌های سنگی با اشکال و اندازه‌های متنوع را ایجاد کرده است. این دره در جزیره قشم واقع شده و با سطحی که از ترک‌های گلی پوشیده شده است، منظره ی بسیار زیبا و شگفت‌انگیز ایجاد کرده است.این تندیس‌ها به شکل‌ها و اشکال متنوعی آرایش داده‌اند و باعث ایجاد یک چشم‌انداز منحصر به فرد در این منطقه شده‌اند.

فرسایش ساحلی از دره تندیس‌ها تا بام قشم ادامه داشته و با ادامه زمان، این فرسودگی به سمت خود جزیره کاهش می‌یابد. این مسیر زیبا به گردشگران این امکان را می‌دهد که از جنگل حرا به سمت روستای طبل حرکت کنند و سپس به سمت بام قشم بروند، جایی که با تندیس‌های زیبا و غول‌آسایی رو به رو می‌شوند. جزیره هرمز به عنوان یکی از معروف‌ترین و زیباترین جزایر ایران در خلیج فارس شناخته می‌شود و دره تندیس‌ها یکی از جواهرات این جزیره فوق‌العاده است که با مناظر طبیعی خیره‌کننده و تندیس‌های سنگی زیبا شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی قشم 

نحوه پیدایش دره تندیس های قشم:

تندیس‌های سنگی که در این دره پدیدار می‌شوند، نتیجه‌ی فرسایش و اثرات دریا بر ساحل می‌باشند.

صخره اعظیم و قدیمی دره تندیس های قشم 4210084774
گنجینه تاریخی قشم، صخره‌های اعظم و تندیس‌های قدیمی

دره تندیس های جزیره قشم کجاست؟

همانطور که گفته شده دره تندیس‌ها یکی از مناطق دیدنی استان هرمزگان واقع در مرکز جزیره قشم به سمت غرب جای دارد. این جاذبه شگفت‌انگیز به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم ژئوپارک قشم شناخته می‌شود و در فاصله حدود ۵٫۵ کیلومتری جنوب غربی روستای طبل قرار دارد. از لحاظ مکانی، دره تندیس‌ها به بخش جنوبی جنگل حرا نزدیک واقع شده است و از فرودگاه بین‌المللی قشم حدود ۲۴ کیلومتر فاصله دارد. اگر از اسکله مسافربری شهید ذاکری به دره تندیس‌ها می‌روید، فاصله تقریبی ۷۶ کیلومتر (حدود ۶۵ دقیقه) و اگر به بندر لافت (با خودرو) متوجه دره تندیس‌ها می‌شوید، فاصله تقریبی ۳۷ کیلومتر است.

مسیر دسترسی به دره تندیس ها:

برای دسترسی به دره تندیس‌ها، ابتدا باید به جزیره قشم برسید. جزیره قشم دارای یک فرودگاه بین‌المللی است که به راحتی و در زمان کمتر از دو ساعت از شهرهای مختلف به آن می‌توانید برسید. پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی دیرستان قشم، می‌توانید به چند روش مختلف به دره تندیس‌ها برسید. می‌توانید سوار تاکسی شوید و یا یک ماشین اجاره کنید تا بعد از حدود نیم ساعت به این جاذبه حیرت‌انگیز برسید. همچنین، روش‌های دیگری نیز برای رسیدن به بندرعباس وجود دارد، از جمله سفر با قطار از تهران به بندرعباس که حدود ۱۹ ساعت زمان می‌برد.

موقعیت جغرافیایی دره تندیس های قشم:

  • فاصله تا جنوب غربی روستای طبل: ۵٫۵ کیلومتر
  • فاصله تا فرودگاه بین‌المللی قشم: حدود ۲۴ کیلومتر 
  • فاصله تا اسکله مسافربری شهید ذاکری: ۷۶ کیلومتر
  • فاصله تا بندر لافت: ۳۷ کیلومتر
آدرس دره تندیس قشم روی نقشه 154566
برای مشاهده آدرس دقیق دره تندیس های جزیره قشم روی نقشه کلیک کنید

تفریحات دره تندیس های جزیره قشم

  • عکاسی
  • خرید صنایع دستی
  • قدم زدن و پیاده روی در شب
بازدید گردشگران از دره قدیمی تندیس های قشم 7854211154
بازدید گردشگران از لحظه‌ی غروب خورشید در تندیس‌های قدیمی قشم

جاهای دیدنی اطراف دره تندیس های جزیره قشم

جزیره قشم به عنوان یکی از جاهای دیدنی هرمزگان ، دارای تنوع ویژه‌ای از جاذبه‌های گردشگری است. علاوه بر بازدید از دره تندیس‌ها، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید تا از دیگر جاذبه‌های فوق‌العاده زیبای این جزیره نیز بهره‌برداری کنید. به معرفی برخی از این جاذبه‌ها می‌پردازم:

مکان های دیدنی دره تندیس قشم 458452
زیبایی های فاخر جاذبه های دیدنی اطراف دره تندیس های قشم

پرسش‌های متداول

1. موقعیت دره تندیس‌ها کجاست؟
دره تندیس‌ها در جزیره قشم واقع شده و در مرکز این جزیره به سمت غرب قرار دارد. این دره حدود ۵٫۵ کیلومتری جنوب غربی روستای طبل قرار دارد.

2. زمان مناسب برای سفر به دره تندیس‌ها کدام فصل است؟
با توجه به آب و هوای قشم، بهترین زمان برای سفر به دره تندیس‌ها از اواخر پاییز تا اوایل بهار می‌باشد.

3. در اطراف دره تندیس‌ها چه جاذبه‌هایی برای بازدید وجود دارند؟
اطراف دره تندیس‌ها جاذبه‌های زیبایی دارد که شامل بام قشم، جنگل‌های حرا، روستای تاریخی گوران، تنگه چاهکوه و غار نمکدان قشم می‌شوند.

4. آیا دره تندیس‌ها همان دره ستارگان است؟
نه، دره تندیس‌ها و دره ستارگان دو منطقه متفاوت در جزیره قشم هستند. دره تندیس‌ها در مرکز جزیره قشم و در جنوب غربی آن قرار دارد، در حالی که دره ستارگان در شرق جزیره قرار دارد.

نمایی از بالای دره سنگی قدیمی تندیس ها در قشم 45600
فرسایش مجسمه های سنگی و باستانی دره تندیس های قشم

ارسال دیدگاه