جزیره لارک کجاست | جاذبه های دیدنی + آدرس + بهترین زمان سفر

1402-03-08
0 دیدگاه
آسمان کهکشانی سوار بر آب های جزیره لارک 541564165

جزیره‌ هرمز و جزیره قشم در خلیج فارس محبوب‌ترین مقصد سفرهای جنوبی هستند. در نزدیکی این دو جزیره، جزیره لارک قرار دارد که به عنوان یکی از زیباترین جزایر جهان معروف است. لارک هنوز به‌صورت بکر و دست‌نخورده باقی مانده و شب‌های آن بین جزایر جهان شهرت دارد. شما می‌توانید وقت خوبی را در این جزیره زیبا سپری کنید.

صخره های به گل نشسته جزیره لارک 5214631526312
صخره های به گل نشسته جزیره لارک و آسمان آبی جزیره

جزیره لارک کجاست؟

جزیره لارک، یکی از زیباترین جزایر مرجانی ایران، در فاصله ۱۶ کیلومتری و در نزدیکی جزیره قشم واقع شده است. این جزیره جنوبی‌ترین نقطه مرزی ایران و نزدیک به کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار دارد. همچنین، لارک به لحاظ استراتژیک و اهمیت بسیاری دارد زیرا در نزدیکی جزیره هرمز قرار گرفته است و مسیر عبور کشتی‌ها و نفت کش‌ها از طریق این جزیره عبور می‌کند. جزیره لارک از کوه‌های مخروطی و آتشفشانی تشکیل شده است و با فضای آرام و پاکیزه خود مشهور است. معمولاً تردد کمی در این جزیره وجود دارد، به همین دلیل آرامش آن از جمله ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود.

فاصله جزیره لارک با قشم:

جزیره لارک در فاصله ۱۶ کیلومتری در نزدیکی جزیره قشم واقع شده است.

لوکیشن لارک 5465314536413125
برای پیدا کردن آدرس دقیق جزیره لارک روی نقشه کلیک کنید

تاریخچه جزیره لارک

جزیره لارک در طول تاریخ میزبان رویدادهای متنوعی بوده است. از قرن ۱۶، نیروهای پرتغالی، هلندی و انگلیسی به تناوب این جزیره را تصرف کردند و بقایای تجهیزات نظامی آن‌ها هنوز هم مشاهده می‌شود. در دوران صفویه، لارک به ایران تعلق گرفت و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به صورت متناوب از آن استفاده کردند. در مجموع، لارک تاریخچه مهمی دارد و میزبان نیروهای مختلف از کشورهای مختلف بوده است.

قدمت دوران جزیره لارک : صفویه

ساحل شنی و آب های زلال جزیره لارک 54165163
ساحل شنی و آب های زلال جزیره لارک در کناز صخره قدیمی

جاذبه های دیدنی جزیره لارک

1- قلعه پرتغالی ها

این قلعه در دوران حضور پرتغالی‌ها در خلیج فارس ساخته شد. قلعه پرتغالی لارک، بزرگترین قلعه پرتغالی در خلیج فارس پس از قلعه پرتغالی هرمز است. این قلعه با استفاده از ملات ساروج و سنگ‌های مرجانی جزیره ساخته شده است و ستون‌های چوبی آن باعث شده است که در حال حاضر بخشی از قلعه همچنان باقی بماند.

برای پیدا کردن آدرس دقیق قلعه پرتغالی ها روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

توپ خانه تاریخی قلعه پرتغالی ها 5614414521
توپ خانه تاریخی قلعه پرتغالی ها با دیوار سنگی

2- قبرستان تاریخی لارک

در قبرستان تاریخی جزیره لارک، روی قبرها آتشدان‌های سفالی قرار دارد که با ذغال و اسپند به طور معمول برای ایجاد عطر خوش در هوا استفاده می‌شود. یک جزئی جالب درباره قبرستان تاریخی لارک این است که تمامی سنگ قبرها از مرجان‌های دریایی ساخته شده است که باعث ایجاد فضایی منحصربه‌فرد می‌شود.

برای پیدا کردن آدرس دقیق قبرستان تاریخی جزیره لارک روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

جنس قبرهای قبرستان تاریخی لارک: مرجان‌های دریایی

قبرهای قدمت دار در قبرستان تاریخی لارک 526561263
قبرهای قدمت دار با کوزه های سفالی شکسته در قبرستان تاریخی لارک

3- ساحل پلانکتونی لارک

با وجود فراوانی پلانکتون‌ها در ساحل لارک، منظره شبانه‌ی زیبا و چشم نوازی را می‌توانید لذت ببرید. این ساحل پلانکتونی لارک به عنوان یک مقصد مشهور در میان گردشگران بین‌المللی شناخته شده است.

برای پیدا کردن آدرس دقیق ساحل پلانکتونی لارک روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

دانستنی درمورد ساحل پلانکتونی لارک :

یکی از عکس‌های ساحل پلانکتونی لارک در سال ۲۰۱۵ به عنوان تصویر منتخب مجله نشنال جئوگرافیک شناخته شد.

ساحل شنی و اب های نیلگون جزیره لارک 52522521
برخورد آب های نیلگون به ساحل شنی جزیره لارک

4- سواحل مرجانی لارک

سواحل مرجانی جزیره لارک به دلیل آب شفاف و زلال و عدم رفت و آمد قایق‌ها، محیطی بسیار مناسب برای رشد انواع مرجان و موجودات دریایی فراهم کرده است. در این سواحل می‌توانید با آسانی ماهی‌های آکواریومی و جانوران خاص دریایی مانند شقایق دریایی و ستاره دریایی را مشاهده کنید.

برای پیدا کردن آدرس دقیق سواحل مرجانی جزیره لارک روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

جانوران دریایی سواحل مرجانی لارک:

  • ماهی‌های آکواریومی
  • شقایق دریایی 
  • ستاره دریایی
غواصی در آب های زلال و شفاف جزیره لارک و دیدن ماهی های آکواریومی 541635263526
غواصی در دریای جزیره لارک و دیدن ماهی های آکواریومی

شب های کهکشانی جزیره لارک

با توجه به موقعیت دور از شهر و عدم آلودگی نوری، آسمان شب جزیره لارک بسیار زیبا، شفاف و زلال است. در شب‌های بدون ابر و هوای پایدار، می‌توانید آسمان شب را با چشم غیرمسلح مشاهده کنید و ستاره‌ها و دانه‌های برف در آسمان کهکشانی جزیره را مشاهده کنید. تجربه شب‌های جذاب و منحصر به فرد جزیره لارک، با آسمان زیبا و پلانکتون‌ها، در هیچ شهری در ایران قابل تجربه نیست.

آسمان کهکشانی سوار بر آب های جزیره لارک 541564165
آسمان کهکشانی سوار بر آب های جزیره لارک

فانوس دریایی لارک

در کنار برج فانوس دریایی امکاناتی مانند آلاچیق و امکانات رفاهی موجود است. نزدیک به برج فانوس دریایی، بخشی از کشتیی نیمه غرق شده روی آب قرار دارد. همچنین در این نزدیکی، باقیمانده‌های تلگراف خانه کمپانی هند شرقی و خانه‌های با قدمت ۸۰۰ سال در دل کوه‌های جزیره قرار دارند که جاذبه‌هایی دیگر اطراف برج فانوس دریایی هستند.

قدمت خانه های فانوس دریایی لارک : ۸۰۰ سال

فانوس دریایی قرمز و سفید در کنار آب های جزیره لارک 54541541
فانوس دریایی قرمز و سفید در کنار سواحل لارک

بهترین زمان سفر به لارک

با توجه به مکان جغرافیایی جزیره لارک در جنوب ایران و نزدیکی به عمان، آب و هوای گرم، مرطوب و شرجی در اکثر زمان‌های سال انتظار می‌رود. اما مانند سایر مناطق جنوب ایران و سواحل خلیج فارس، بهترین زمان برای سفر به جزیره لارک از اواسط آذر تا اواسط اسفند ماه است. در این زمان، آب و هوای معتدل و بهاری شما را دریافت می‌کند.

بهترین فصل سفر به جزیره لارک:  اواسط آذر تا اواسط اسفند ماه

ارسال دیدگاه