سنگ مادر و دختر جزیره هنگام کجاست؟ 🌏| رازها و افسانه های عجیب در این مکان

1403-03-26
0 دیدگاه
نمایی از صخره به شکل آدم و جاذبه سنگ مادر و دختر جزیره هنگام 56873465

برای بازدید از سنگ مادر و دختر باید به جنوب ایران سفر کنیم. جنوب ایران را با مردم خون‌ گرم و مهمان‌ نوازش می‌شناسیم، جایی که گرچه در چهره مردمش آثار خستگی دیده می‌شود، اما با لبخند از مسافران استقبال می‌کنند. هر یک از استان‌ های جنوبی ایران جاذبه‌های منحصر به فرد و دوست‌ داشتنی خود را دارند. برای دیدن این سنگ افسانه‌ای، باید راهی استان هرمزگان شویم. جزیره قشم را به عنوان مقصد انتخاب کنیم و سپس از قشم به جزیره نقره‌ فام هنگام برویم. پس از رسیدن به هنگام، با برنامه‌ریزی دقیق، قسمتی از روزمان را در کنار سنگ مادر و دختر این جزیره سپری کنیم.


🌏 سنگ مادر و دختر جزیره هنگام کجاست؟

سنگ مادر و دختر یکی از جاهای دیدنی استان هرمزگان در روستای غیل جزیره هنگام قرار دارد.

آدرس سنگ مادر و دختر در هنگام: هرمزگان، جزیره قشم، جزیره هنگام، روستای غیل

مسیر دسترسی به سنگ مادر و دختر هنگام:

برای بازدید از سنگ مادر و دختر هنگام، ابتدا باید به جزیره قشم بروید از قشم به روستای شیب دراز و سپس به اسکله کندالو بروید از آنجا می‌توانید با قایق یا لنج به جزیره هنگام بروید. قایق‌ها هر روز از ۸ صبح تا غروب به هنگام سفر می‌کنند.

نمایی از سنگ مادر و دختر جزیره هنگام 5436897454


🌬️ افسانه‌ها درباره سنگ مادر و دختر هنگام

آیا می‌دانید بزرگ‌ ترین ضرر علم چه بود؟ از بین بردن افسانه‌پردازی. روزگاری انسان برای توجیه ناشناخته‌ هایش داستان‌ هایی می‌ساخت که شاید واقعی نبودند، اما حس خوبی به همراه داشتند. سنگ مادر و دختر جزیره هنگام نیز یکی از قربانیان این علم است. افسانه‌ای تلخ و غم‌ انگیز پشت این سنگ نهفته که در گذشته جذابیت آن را دو چندان می‌کرد، اما امروزه این داستان برای مردم جذابیت خود را از دست داده است. چرا نباید کمی از چارچوب‌ های خشک علم فاصله بگیریم و تصور کنیم که داستان پشت این سنگ واقعی است؟ حال که از داستان‌ها گفتیم، بیایید خود داستان را تعریف کنیم.

داستان سنگ مادر و دختر هنگام

در گذشته‌های دور، مردم جزیره هنگام در صلح و صفا زندگی می‌کردند روزی کاروانی به سمت شهرشان نزدیک شد. مردم ساده‌ دل جزیره تصور کردند که مهمانی عزیز به سویشان می‌آید، غافل از اینکه این کاروان قصد جان و مالشان را داشت. زمانی که اهالی از نیت شوم کاروانیان آگاه شدند، دیر شده بود و هر کس به سویی گریخت. مادر و دختری بی‌ پناه به سمت دریا دویدند و دشمنان هم به دنبالشان. مسیر فرار بسته بود، پس مادر و دختر دست به دعا برداشتند و از خدا خواستند که آن‌ ها را از اسارت حفظ کند، حتی اگر بهایش سنگ شدن باشد. مرغ آمین به دعای آن‌ها پاسخ داد و آن‌ها را از شر دشمنان نجات داد، اما به همان شرطی که خودشان گفته بودند. سربازان دشمن نتوانستند تندیس مادر و دختر را از دیگر سنگ‌ ها تشخیص دهند. افسانه می‌گوید تنها کسانی که چشمانی حساس و قلبی پاک دارند، می‌توانند تندیس مادر و دختر را پیدا کنند این بود داستانی که پشت سنگ مادر و دختر هنگام وجود دارد.

و اما واقعیت درباره سنگ مادر و دختر هنگام

واقعیت ماجرا به طور کامل روشن است در حقیقت، نه دشمنی وجود دارد، نه مادر و دختری بی‌پناه و نه مرغ آمین. داستان واقعی این است که در جزیره هنگام صخره‌ هایی به شکل چهره انسان وجود دارد. هر جا که طبیعت تندیسی خلق کرده، انسان نیز پا به پای آن داستانی ساخته تا زیبایی اسرارآمیز را تکمیل کند. این چهره‌های حک شده بر سنگ، کار هیچ مخلوقی نیست؛ بلکه یگانه طراح عالم آن‌ها را خلق کرده است.

سواحل اطراف سنگ مادر و دختر جزیره هنگام 48537846


🏖️ جاذبه‌های گردشگری نزدیک به سنگ مادر و دختر هنگام

دهکده ماهیگیری هنگام

دهکده ماهیگیری هنگام بخش خوشمزه جزیره است این دهکده با میز و صندلی‌های ساده، محیطی دل‌پذیر برای تجربه غذاهای دریایی بی‌نظیر فراهم کرده است. آشپزها با استفاده از ادویه‌های خاص هنگام، غذاهای لذیذی همچون سمبوسه‌ های میگو، دوپیازه میگو، خرچنگ و حواری و میگو را تهیه می‌کنند. مواد اولیه این غذاها هر روز از دریای تازه صید می‌شود.

نمایی از بازدید مردم از دهکده کوچک ماهیگری در اطراف جاذبه سنگ مادر و دختر هنگام 87453467

خاک سرخ خوراکی هنگام

خاک سرخ هنگام یکی از نادرترین سواحل جهان است که خاک آن خوراکی است مردم خلاق جنوب از این خاک برای پخت غذایی به نام سوارغ استفاده می‌کنند. محلی‌ها به این خاک گلک می‌گویند امتحان این غذای محلی را هنگام بازدید از سنگ مادر و دختر از دست ندهید.

ساحل کله خماسی هنگام

ساحل کله خماسی یکی از بخش‌های جذاب جزیره است آب شور و صخره‌ های متعدد این ساحل برای شنا و شیرجه‌ زدن مناسب است. هنگام شنا، می‌توانید عروس دریایی، خیار ماهی و توتیاها را مشاهده کنید. توتیاها که به رنگ‌های مختلف دیده می‌شوند، نقش مهمی در شفافیت آب دارند.

ساحل نقره‌ ای هنگام

ساحل نقره‌ ای هنگام با خاک درخشان خود یکی دیگر از جاذبه‌های جزیره هنگام است کانی خاص موجود در خاک باعث درخشش آن شده است. متأسفانه به دلیل برداشت‌های غیرمجاز گردشگران، ورود به این ساحل ممنوع شده است.

ساحل بی نظیر نقره ای هنگام در جزیره قشم 84884836

پارک کروکودیل نوپک

پارک کروکودیل نوپک مرکز پرورش و نگهداری کروکودیل‌ها است در این پارک می‌توانید با نحوه زندگی، تغذیه و تولید مثل کروکودیل‌ها آشنا شوید.

کشتی پرتغالی

کشتی پرتغالی نمادی از مقاومت ایرانیان در برابر بیگانگان است این کشتی یادآور زمان حضور پرتغالی‌ ها در سواحل ایران در دوران صفویه است. بازدید از این کشتی به شما امکان می‌دهد تا بخشی از تاریخ مقاومت ایران را تجربه کنید.

نمایی از کشتی پرتغالی ها 435545455

رقص دلفین‌ ها در جزیره هنگام

این جزیره زیبا و ناشناخته در خلیج فارس، محل زندگی ۴۰ گونه دلفین است که بیشتر آن‌ها از نوع بینی بطری هستند. دلفین‌های بازیگوش سحرگاه برای شکار به سطح آب نزدیک می‌شوند و ما می‌توانیم نظاره‌گر این نمایش متحرک باشیم. دلفین‌ها ذاتاً مهربان هستند، اما کوچک‌ترین آسیبی آن‌ها را در لاک دفاعی فرو می‌برد.

یکی از عواملی که دلفین‌ها را آزار می‌دهد، ویراژ قایق‌ها و صدای بلند موتورهای آن‌ها است بهتر است زودتر از دلفین‌ها در محل قرار حاضر شوید و از راننده قایق بخواهید تا موتور را خاموش کند. در این صورت شاید دلفین‌ها از شما خوششان بیاید. دیدن جست‌وخیز دلفین‌ها در آب کاملاً به شانس شما بستگی دارد، زیرا زمان دقیق رقص گروهی دلفین‌ها مشخص نیست. مردم محلی اعتقاد دارند که دلفین‌ها صبح زود، زمانی که هوا خنک و آب صاف است، برای شکار می‌آیند.

روستای ماشی

روستای ماشی، یکی از سه روستای پرجمعیت جزیره هنگام، با نام هنگام نو هم شناخته می‌شود با اینکه مساحت این روستا چندان بزرگ نیست، اما تمامی امکانات لازم برای زندگی مردم آن فراهم است. تأسیسات اسکله، پاسگاه نظامی، دفتر پست، مدرسه و مرکز آب شیرین‌کن از مراکز مهم این روستا هستند. موقعیت جغرافیایی این روستا برای پهلوگرفتن قایق‌ها بسیار مناسب است. دسترسی به این روستا برای مسافران دشوار است، به همین علت فضای روستا دست‌نخورده و بکر باقی مانده است.

سواحل آکواریومی هنگام

آکواریوم طبیعی جزیره هنگام به عظمت خلیج فارس است قسمتی از آب جزیره به علت وجود مرجان‌ ها شفاف شده است. این آب زلال مانند پنجره‌ای به سمت پایین است و شما هر آنچه در جریان است را می‌بینید؛ از تکان‌ های مرموزانه مرجان‌ها گرفته تا بازیگوشی ماهی‌ های رنگارنگ. اگر دوست دارید ماهی‌ها را از نزدیک ببینید، کمی خرده نان داخل آب بریزید تا ماهی‌ها به سمتتان بیایند. البته باید صبر کنید تا آب صاف شود و بعد به ماهی‌ها غذا دهید؛ چرا که تکان‌ های قایق این موجودات ناز را می‌ترساند. در لبه صخره‌های نزدیک به آکواریوم، می‌توانید حرکت ظریف خرچنگ‌ها را با دوربین شکار کنید.

خرچنگ رنگی در سواحل آکواریومی هنگام یکی از جاهای دیدنی نزدیک به سنگ مادر و دختر در هنگام 487584365

ساحل آبی درخشان

ساحل آبی جزیره هنگام نتیجه یک آشوب طبیعی است در آب دریا موجوداتی ریز به نام فیتوپلانکتون زندگی می‌کنند. این موجودات زمانی که در شرایط غیرمعمول قرار می‌گیرند، نور آبی از خودشان ساطع می‌کنند. برخورد موج‌ها با ساحل، برای این موجودات همان شرایط پرخطر است این پدیده در نقاط کمی از جهان اتفاق می‌افتد و خوشبختانه قرعه به نام هنگام افتاده است. عاشقان عکاسی و جلوه‌های طبیعی، برای رفتن به ساحل درخشان تردید نکنید. باور کنید منظره این ساحل هیچ‌گاه از ذهن شما و حافظه دوربینتان پاک نخواهد شد.

ساحل خنیزی

ساحل خنیزی کاربردی مشابه آکواریوم طبیعی دارد، با این تفاوت که در این آکواریوم می‌توانید شنا کنید. این ساحل عمق کمی دارد، به همین علت گردشگران با خیالی آسوده عینک به چشم می‌زنند و برای بازدید از دنیای زیر آب به آب فرو می‌روند. شما چه جاندارهایی را در همسایگی سنگ مادر و دختر هنگام مشاهده کردید؟

نمایی از بازدید مردم از ساحل خنیزی 375832677


⏲️ بهترین زمان بازدید از سنگ مادر و دختر هنگام

بازدید از سنگ مادر و دختر جزیره هنگام حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد مهم‌ترین نکته برای بازدید، انتخاب زمان مناسب برای جلوگیری از گرما زدگی است. بهترین زمان بازدید از این چهره سنگی از پاییز تا اردیبهشت است. با این حال، پیش از سفر هوای آن روز را بررسی کنید تا با باران‌ های تند و هوای طوفانی مواجه نشوید.

بازدید مردم در مسیر دیدن سنگ مادر و دختر جزیره هنگام 47584678


✅ توصیه‌های املاک قشم برای بازدیدکنندگان

  1. محافظت از طبیعت: خاک رنگی جزیره را برای سوغات برندارید این خاک زمانی زیباست که در جای خود باقی بماند.
  2. غذا ندادن به دلفین‌ها: غذای انسانی مانند برنج برای دلفین‌ها مضر است.
  3. حفظ آرامش جانوران: در فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها، مزاحم زندگی آن‌ها نشوید.
  4. عدم ریختن زباله در دریا: زباله‌ ها را در کیسه و سپس در سطل‌های زباله واقعی قرار دهید.
  5. ننوشتن روی آثار طبیعی: از نوشتن نام و تاریخ بر روی سنگ مادر و دختر و دیگر آثار طبیعی خودداری کنید.

محافظت از طبیعت سنگ مادر و دختر جزیره هنگام 45389546

ارسال دیدگاه